Szkoła Podstawowa nr 2 im. Tadeusza Kościuszki
w Lipnicy Małej

Wycieczka do Zakopanego

W dniach od 7 do 9 października b.r. uczniowie klas IV-VIII oraz opiekunowie: Katarzyna Karkoszka, Beata Dudek oraz Bogusława Janowiak wzięli udział w wycieczce w Tatry . Pierwszego dnia zdobyliśmy Sarnią Skałę 1377m n.p.m. pokonując Drogę pod Reglami, Dolinę Białego i Czerwoną Przełęcz. Tego dnia pokonaliśmy dystans 17 km. Przed naszymi oczyma piętrzył się Giewont,  Tatry Bielskie, a w dole Podhale. Celem drugiego dnia była Hala Gąsienicowa oraz Czarny Staw Gąsienicowy. Dzielnie pokonaliśmy sporą różnicę wzniesień. Najpierw szlakiem  z Kuźnic przez Boczań dotarliśmy na Przełęcz miedzy Kopami 1499m n.p.m. , następnie do schroniska Murowaniec 1510m n.p.m. , gdzie podziwialiśmy rozległą panoramę Orlej Perci ,  by dotrzeć nad Czarny Staw Gąsienicowy 1624m n.p.m., który był wisienką na torcie- ogrom i potęga gór wokół. Powrót nastąpił przez Psią Trawkę do Brzezin. Pokonaliśmy dystans 20 km. Trzeci dzień był chwilą relaksu po ciężkich bojach dni poprzednich. Wyjechaliśmy koleją linowo-torową  na Gubałówkę 1123m n.p.m., z której podziwialiśmy roztaczającą się  panoramę Tatr . Ostatnią atrakcją był seans w kinie „Sokół”- „Mała Wielka Stopa”- wzruszające podsumowanie naszej wyprawy. Wielka Stopa wyrusza w dalekie góry , by chronić przyrodę i nieść pomoc zwierzętom dalekiego rezerwatu. Trzy dni poza domem rodzinnym wniosły w życie młodego pokolenia wiele dobrego, przede wszystkim tak bardzo potrzebny ruch na świeżym powietrzu; uwrażliwienie na piękno i majestat gór, przyrody; usamodzielnienie poprzez szeroki wachlarz obowiązków w trakcie wycieczki. Uczniowie byli zachwyceni tym , co zobaczyli i przeżyli. Wrócili dumni ze swoich pierwszych kroków postawionych w górach.   Katarzyna Karkoszka